Податкові новини
опубліковано 05 жовтня 2026 року о 12:11

Для отримання права на податкову знижку подайте податкову декларацію до кінця року

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує громадянам про можливість скористатися правом на податкову знижку. Це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.

Так, по 31 грудня 2026 року (включно) можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2025 року.


Хто має право на податкову знижку?

Податкову знижку, згідно зі ст. 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:

- отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;

- у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.

До витрат, які включаються до податкової знижки, належать:

- оплата навчання – за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти;

- пожертвування та благодійні внески – у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, але не більше ніж 4 % від загального доходу;

- оплата за користування іпотечним житловим кредитом – частина суми процентів за користування кредитом;

- страхові платежі та пенсійні внески – за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом;

- витрати на допоміжні репродуктивні технології – оплата допоміжних репродуктивних технологій, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;

- оплата державних послуг – вартість державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- витрати на будівництво (придбання) доступного житла – суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла;

- витрати на оренду житла – для внутрішньо переміщених осіб, учасників бойових дій та осіб з інвалідністю (за певних умов);

- витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті – витрати на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.


Як отримати податкову знижку?

Для отримання податкової знижки платник податків подає податкову декларацію про майновий стан та доходи (декларація) до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт. Декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) через Електронний кабінет.

 

 

Електронна черга: сплануйте свій візит до податкової


Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.

Система керування чергою в Центрах обслуговування платників (далі – ЦОП) і в Офісах податкових консультантів (далі – ОПК) створена для забезпечення зручності та оперативності обслуговування відвідувачів, запобігання їх скупченню, що особливо актуально у період воєнного стану.

Електронна черга – це зручна онлайн-послуга, яка дозволяє записатися до податкової без черг.

До електронної черги для відвідування ЦОП (ОПК) можна записатись: на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/queue, через портал «Дія» або на сайті https://tax.gov.ua.

Також, попередній запис на отримання послуг у ЦОП (ОПК) доступний через Контакт-центр ДПС за номерами телефонів (050) 050 10 07; (077) 050 10 07; (073) 050 10 07; 0800501007.

Для реєстрації у черзі необхідно зазначити прізвище, ім’я, контактний номер телефону та електронну адресу. Для продовження запису необхідно перейти за посиланням, що надійшло на електронну адресу. Обрати відповідну послугу із запропонованих:

- подання кореспонденції;

- подання звітності;

- адміністративні та інші послуги;

- послуги КЕП;

- отримання консультацій з питань електронних сервісів та зазначити область, ЦОП (ОПК), дату та годину отримання послуги.

На вказану електронну пошту прийде талон-підтвердження запису до електронної черги у відповідному ЦОП (ОПК).

Економте свій час та плануйте візит до податкової заздалегідь.

 

 

Дія.Підпис: платники податків можуть авторизуватися та підписати електронні документи в Електронному кабінеті 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що порядок функціонування інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет) визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (зі змінами).

Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Для здійснення входу до приватної частини Електронного кабінету за допомогою Дія.Підпис необхідно:

у вікні «Вхід до особистого кабінету» обрати вкладку «Дія.Підпис»;

натиснути «Отримати код» та відсканувати згенерований QR-код;

у мобільному додатку «Дія» здійснити підтвердження особи та підписати «Запит на підпис документа через Дія.Підпис».

Також, здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету за допомогою Дія.Підпис можна скориставшись вкладкою «Хмарне сховище» у вікні «Вхід до особистого кабінету». З випадаючого списку в полі «Провайдер» обрати «Дія.Підпис», натиснути «Отримати посилання» та відсканувати згенерований QR-код. Після чого, у мобільному додатку «Дія» здійснити підтвердження особи та підписати «Запит на підпис документа через Дія.Підпис».

Для підписання електронного документа за допомогою Дія.Підпис необхідно:

обрати збережений електронний документ та натиснути «Підписати»;

у вікні «Підпис документа» обрати вкладку «Хмарне сховище»;

з випадаючого списку в полі «Провайдер» обрати «Дія.Підпис»;

натиснути «Отримати посилання» та відсканувати згенерований QR-код;

у мобільному додатку «Дія» здійснити підтвердження особи та підписати «Запит на підпис документа через Дія.Підпис».

 

 

Мета запровадження системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.

Метою запровадження системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС є:

▪ підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків;

▪ визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків;

▪ ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування) щодо цих ризиків, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, з урахуванням наявності фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів ДПС для мінімізації таких податкових ризиків платників податків з огляду на їх вагомість;

▪ впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику, визначеної відповідно до методики.

 

 

Сплачуєте податки, збори, платежі – дотримуйтесь правил заповнення обов’язкового реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетні/небюджетні/єдиний/депозитний рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у п. 1 розділу ІІ Порядку № 148, такі поля:

«Код виду сплати»;

«Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку № 148.

У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).

Сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні/небюджетні/єдиний/депозитний рахунки оформлюється за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.

У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку № 148, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання/єдиний внесок за кодом виду сплати 101.

Довідково: Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584 (із змінами) (Порядок № 148).

 

 

Юрія Конюшенка призначено в. о. Голови Державної податкової служби України

Кабінет Міністрів призначив першим заступником Голови Державної податкової служби України Юрія Конюшенка. Також Уряд тимчасово поклав на нього виконання обов'язків очільника ДПС. Розпорядження набрало чинності 29 вересня 2026 року.

Серед ключових завдань нового керівника ДПС: забезпечення злагодженої та безперебійної роботи Служби, виконання планових показників надходжень до держбюджету, подальше вдосконалення та спрощення адміністрування податків, покращення взаємодії з бізнесом і відкритий діалог із платниками податків.

Досі Юрій Конюшенко був директором Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України. Він має багаторічний досвід роботи у сфері державних фінансів, податкової політики та адміністрування податків. Значну частину професійної діяльності присвятив роботі в Міністерстві фінансів України.

 

 

Сервіс перекладу жестовою мовою у ЦОПах і офісах податкових консультантів - комунікація без бар’єрів 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

У центрах обслуговування платників (ЦОП) та Офісах податкових консультантів (ОПК) ДПС діє сервіс перекладу жестовою мовою, який допомагає людям з порушеннями слуху отримувати податкові послуги та консультації без бар’єрів і зайвих складнощів.

Під час звернення до ЦОП або ОПК фахівці ДПС за потреби підключають онлайн-перекладача жестової мови. Це дає можливість платникам у зручному форматі отримати консультацію, подати документи, з’ясувати питання щодо податків, звітності чи роботи електронних сервісів.

Сервіс забезпечує комфортну та зрозумілу комунікацію в режимі реального часу й допомагає зробити державні послуги доступнішими для кожного.

Безбар’єрність для ДПС – це не лише про фізичну доступність, а й про рівний доступ до інформації, послуг та якісної комунікації. Саме тому податкова служба продовжує впроваджувати інклюзивні рішення та сучасні цифрові сервіси, орієнтовані на потреби людей.

 

 

Податкове повідомлення-рішення можна отримати в різний спосіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Платник податків може отримати податкове повідомлення-рішення (далі – ППР) одним із таких способів:

- в електронній формі – через Електронний кабінет, для платників які обрали електронну форму взаємодії та подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет. Одночасно на електронну адресу платника надходить повідомлення про вид документа, дату та час його надсилання до Електронного кабінету;

- у паперовій формі – рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою (місцезнаходження, податковою адресою) платника податків;

- особисто (за потреби) – у контролюючому органі або через уповноваженого представника, повноваження якого підтверджені відповідно до законодавства.

ППР вважається врученим платнику податків:

- у день його доставки до Електронного кабінету – якщо платник обрав електронний спосіб взаємодії з контролюючим органом. Датою вручення є дата і час, зазначені у квитанції про доставку документа до Електронного кабінет;

- якщо протягом двох робочих днів контролюючий орган не отримує підтвердження про доставку документа до Електронного кабінету, такий документ у паперовій формі надсилають платнику рекомендованим листом або вручають особисто;

- у день отримання рекомендованого поштового відправлення платником або його уповноваженим представником;

- у день особистого вручення платнику податків або його представнику;

- якщо документ доставлено після 18:00, він вважається врученим наступного робочого дня; якщо документ надійшов у вихідний або святковий день, датою вручення вважається перший робочий день після нього;

- у випадках, визначених Податковим кодексом України, якщо поштове відправлення не було вручено з причин відсутності платника за податковою адресою, його відмови від отримання або з інших причин, що не залежать від контролюючого органу, податкове повідомлення-рішення вважається врученим у день, зазначений оператором поштового зв’язку в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Нагадуємо, що для фізичних осіб податковою адресою є місце проживання, за яким особа перебуває на обліку в податковому органі. Отже, у разі зміни адреси необхідно своєчасно повідомити про це контролюючий орган, щоб важливі документи надходили за актуальним місцем проживання.

Звертаємо увагу, що Електронний кабінет – це зручний механізм взаємодії платника податків з контролюючим органом. Він забезпечує можливість своєчасного отримання електронних документів, контролю податкових зобов’язань та своєчасності їх виконання.

 

 

Не сплатили своєчасно узгоджене грошове зобов’язання – на податковий борг нараховується пеня

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) наголошує про необхідність дотримання платниками податків вимог чинного законодавства стосовно забезпечення своєчасності сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Звертаємо увагу, що після спливу встановлених законодавством строків погашення узгодженого грошового зобов’язання, на суму податкового боргу нараховується пеня.

При визначенні суми грошового зобов'язання платником самостійно, нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання і завершується у день зарахування коштів на відповідний бюджетний рахунок, та/або в інших випадках погашення податкового боргу.

Пеня нараховується за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Довідково: ст. 129 Податкового кодексу України.

 

 

Єдиний рахунок для сплати податків: як це працює та що потрібно знати платникам

Один рахунок замість багатьох

Спосіб сплачувати податки з використанням єдиного рахунку є зручним, оскільки скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів.

Єдиний рахунок відкривається у Державній казначейській службі України (Казначейство) на ім’я Державної податкової служби (ДПС). Інформація про реквізити єдиного рахунка розміщується на офіційному веб-порталі ДПС, Казначейства, Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія», а також є доступною платнику в електронному кабінеті у день його включення до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

Платник подає Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка (Повідомлення) в електронній формі через Електронний кабінет.

Платник має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунка один раз протягом календарного року.

Якщо платник – юридична особа має відокремлені підрозділи, то Повідомлення подається такою юридичною особою за кожним відокремленим підрозділом.

Використання єдиного рахунку розпочинається з дня, наступного за днем подання платником Повідомлення, а у разі відмови, таке використання припиняється починаючи з 1 січня наступного календарного року.

На підставі Повідомлення про використання єдиного рахунка, ДПС не пізніше наступного робочого дня після його подання, включає такого платника до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

Інформація з Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок (крім РНОКПП або серії (за наявності) та номера паспорта фізичної особи), є доступною на офіційному веб-порталі ДПС.

Через єдиний рахунок можна сплачувати грошові зобов’язання та/або податковий борг (заборгованість) з податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.

Водночас є важливий виняток. Єдиний рахунок не використовується для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку (доходу), що сплачується до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.


Як перейти на єдиний рахунок: три кроки

Для платника перехід на єдиний рахунок не має перетворюватися на складну процедуру. Достатньо зробити три кроки.

Перший крок – через Електронний кабінет подати Повідомлення за формою J/F 1307001.

Другий крок – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

Третій крок – зарахувати кошти на єдиний рахунок. Платник надає до обслуговуючого банку платіжну інструкцію із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення або з визначенням одержувачів коштів.

Платіжна інструкція заповнюється відповідно до встановлених вимог, зокрема з урахуванням Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті коштів на єдиний рахунок.

Варто також зазначити, що платіжні інструкції набувають ознаки «Реєстр помилок в платіжних документах», якщо за результатами перевірки реквізиту «Призначення платежу» виявлено такі помилки:

- невідповідність даних щодо платника та отримувачів коштів (за одним/декількома/всіма призначеннями платежів) вимогам Порядку заповнення платіжної інструкції;

- невідповідність сум коштів за всіма отримувачами коштів загальній сумі платіжної інструкції.

Одночасно платнику в Електронний кабінет відправляється повідомлення про необхідність уточнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції із зазначенням допущеної платником помилки або розбіжностей.

Платник у приватній частині Електронного кабінету опрацьовує інформацію про наявність помилок та уточнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції шляхом визначення платежу.

Після заповнення, перевірки та підписання платником за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) платіжної інструкції з уточненими даними реквізиту «Призначення платежу» зазначена інформація стає доступною ДПС.


Контролювати рух коштів можна онлайн

З метою удосконалення процесу розрахунків платників з бюджетами та фондами через єдиний рахунок, в Електронному кабінеті реалізовано електронний сервіс щодо визначення платником спрямування на бюджетні/не бюджетні рахунки залишків коштів, сплачених на єдиний рахунок.

Інформацію про рух коштів на єдиному рахунку в актуальному стані платники податків мають можливість переглянути в режимі «Єдина картка платника» пункту меню «Єдиний рахунок» Електронного кабінету.

Тобто платник має можливість не лише перерахувати кошти, а й контролювати їхній рух.

Отже, єдиний рахунок може стати для платника зручним інструментом, який допомагає скоротити час на підготовку платіжних документів і спростити розрахунки з бюджетом та фондами.

Довідково:

1. ПКУ – Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями).

2. Постанова № 321 – Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 «Про затвердження Порядку функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35 прим.1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади» (із змінами).

3. Наказ № 166 – Наказ Міністерства фінансів України від 23.03.2021 № 166 «Про затвердження Порядку ведення обліку податків, зборів та інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, внесених на єдиний рахунок» (із змінами та доповненнями).

4. Інструкція № 163 – Інструкція «Про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг» затверджена Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 N 163 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних інструкцій» (зі змінами).

5. Порядок № 148 – Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати(стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення (із змінами).

 

 

До уваги платників!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) щодо: в який спосіб подаються до контролюючого органу Довідка про факт оприбуткування товарів (далі – Довідка) та Звіт про цільове використання товарів, ввезених на митну територію України із звільненням від оподаткування (далі – Звіт), подання яких передбачене постановою Кабінету міністрів України від 16 березня 2016 року № 170, повідомляє.

Довідка та Звіт подаються:

- на паперовому носії разом із супровідним листом до контролюючого органу, в якому виконавець (співвиконавець / субпідрядник) оборонних закупівель перебуває на обліку;

- через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, шляхом надсилання до контролюючого органу в якому виконавець (співвиконавець/субпідрядник) перебуває на обліку в електронному вигляді супровідного листа разом із довідкою про факт оприбуткування товарів та звітом про їх цільове використання у форматі pdf загальним розміром до 5 МБ.

Детальніше - за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=44777

 

 

Національна стратегія доходів до 2030 року – бачення майбутньої системи доходів України

Національна стратегія доходів до 2030 року (далі – НСД) – це дорожня карта реформування податкового законодавства і удосконалення процедур податкового адміністрування. Це бачення майбутньої системи доходів України, що надає чіткості та мети реформам.

Метою НСД є не тільки модернізація податкового адміністрування, а й створення комфортних умов для виконання платниками податків їх обов’язків.

Досягнення мети НСД передбачається за такими стратегічними цілями:

► забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшенні потреби у зовнішньому фінансуванні;

► забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобов'язань України в частині митної і податкової політики та адміністрування;

► зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;

► підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;

► створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.

 

 

Умови добровільного переходу ФОП – платника ЄП на іншу групу платників єдиного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає інформує.

Підпунктом 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.

 

 

Дотримання вимог заповнення обов’язкових реквізитів під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає увагу на таке.

Відповідно до вимог пункту 37 розділу ІІ Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України (НБУ) від 29.07.2022 року № 163 (далі – Інструкція № 163) платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити обов'язкові реквізити, зокрема «Код платника».

Пунктом 40 розділу ІІ Інструкції № 163 визначено, що у випадках, передбачених законодавством, коли платник ініціює платіжну операцію за фактичного платника, заповнюється реквізит «Код фактичного платника».

Порядок заповнення під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (із змінами) (далі – Порядок № 148).

У Порядку № 148 наведено приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу», зокрема поля «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».

Сплата податків та єдиного внеску оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.

Також звертаємо увагу, що згідно п. 38.2. ст. 38 Податкового кодексу України (ПКУ), сплата податку та збору здійснюється платником безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Отже, платники під час сплати податків та єдиного внеску повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.

1. При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування від власного імені.

Юридичні особи, ФОПи та громадяни заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч. реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи – ЄДРПОУ, РНОКПП ФОП та громадянина) та реквізит «Призначення платежу».

2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування за відокремлені підрозділи (філії).

Юридичні особи (головні підприємства) у випадках, передбачених ПКУ, заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч.:

реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);

реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);

реквізит «Призначення платежу».

3. При готівкових розрахунках платники/громадяни під час сплати податків та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч. реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер платника податків) та реквізит «Призначення платежу». При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.

 

 

Онлайн-реєстрація через вебпортал ДПС на відвідування ЦОП та ОПК 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує.

Для запису на візит до центрів обслуговування платників (ЦОП) або Офісу податкових консультантів (ОПК) (електронна черга) через вебпортал ДПС, необхідно:

1. На головній сторінці вебпорталу ДПС (https://tax.gov.ua) або на субсайті відповідного територіального органу ДПС натиснути банер «Електронна черга. Запис в ЦОП та ОПК», що здійснить перенаправлення до Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) на сторінку «Попередня реєстрація в електронній черзі для отримання послуг». Натиснути кнопку «Продовжити».

2. Зареєструватися, заповнивши дані: ім’я, прізвище, електронну адресу (email) та номер телефону. Після чого посилання для продовження запису буде відправлено на зазначену електронну адресу.

3. Перейти за посиланням та обрати потрібний вид послуги (подання кореспонденції, подання звітності, отримання консультацій з питань електронних сервісів, проведення звірки даних щодо майнових податків, послуги КЕП, адміністративні та інші послуги), територіальне відділення ЦОП (ОПК), зручні дату і час та натиснути на кнопку «Передати запит на реєстрацію».

Інформація про підтвердження реєстрації візиту до ЦОП або ОПК (із зазначенням дати, часу й адреси ЦОП (ОПК)) з’являється на екрані та відправляється на електронну адресу.

Довідково: Контакт-центр ДПС (за номерами телефонів 0 800 501 007, 0 500 501 007 (Vodafone), 0 770 501 007 (Київстар), 0 730 501 007 (Lifecell)) також здійснює запис фізичних та юридичних осіб на візит до ЦОП (ОПК) (електронна черга).

 

 

Отримати відомості про доходи можна у смартфоні

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.

Необхідно отримати відомості про отримані доходи? Це можна зробити просто та зручно.

В App Store/Google Play завантажте мобільний застосунок «Моя податкова», ідентифікуйтеся онлайн з використанням КЕП або хмарного підпису.

У розділі «Послуги» оберіть «Отримати відомості про суми виплачених доходів» вкажіть необхідний період* та отримайте результат за 5 хвилин.

Також швидко отримати відомості про доходи можна в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету.

Цінуйте свій час та приєднуйтесь до комфортної комунікації з податковою!

*Довідково: відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (по квартально), з І кварталу 2021 року поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця, відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

 

 

Порядок надання податкових соціальних пільг самотній матері

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає увагу, що порядок надання податкових соціальних пільг встановлений ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відс. розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 01 січня звітного податкового року (у 2026 році складає 1664,00 гривень).

Згідно з п.п. «а» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2026 році – 2496,00 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.

Абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ визначено, що податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. У 2026 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, складає 4660,00 гривень (3328,00 грн х 1,4).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги у випадку та у розмірі, передбаченому, зокрема, п.п. «а» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та відповідної кількості дітей (абзац другий п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 ПКУ у разі якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.

Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Враховуючи зазначене, самотня мати має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2026 році – 2496,00 грн), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ та наданням відповідних підтверджуючих документів.

 

 

Про звірку даних власникам декількох об’єктів нерухомості, які розміщені в різних населених пунктах

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.

Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

 

 

Нові рахунки за надходженнями для зарахування військового збору 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає увагу.

Відповідно до положень статті 28 Закону № 4908-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони», починаючи з 01 липня 2026 року по 31 грудня 2026 року, як виняток з положень пункту 12 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України, військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, зараховується в повному обсязі до спеціального фонду Державного бюджету України та спрямовується на виплату грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України.

Згідно з вимогами Закону № 4908-ІХ та наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» (зі змінами) Державною казначейською службою України з 01.07.2026 відкрито нові рахунки за надходженнями для зарахування військового збору до спеціального фонду Державного бюджету України за наступними кодами класифікації доходів бюджету:

Код класифікації доходів бюджету

Найменування коду класифікації доходів бюджету

11011000

Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, фізичними особами-підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)

11011001

Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, фізичними особами-підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування

11011600

Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України

11011700

Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами-підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування

11011800

Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)

Нові рахунки для платників Дніпропетровської області та реквізити всіх відкритих Державною казначейською службою України бюджетних рахунків та рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування розміщені на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://dp.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).

Також повідомляємо, що Електронний кабінет забезпечує можливість автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків відповідно до відкритих інтегрованих карток по даному платнику.

 

 

Які документи та в які строки подаються ФО до контролюючого органу для отримання пільги щодо сплати земельного податку?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Якщо фізична особа є власником однієї земельної ділянки або декількох ділянок з різними видами використання та має право на пільгу по земельному податку, то для отримання пільги їй необхідно звернутися (з урахуванням терміну давності) до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земельних ділянок із документом, що посвідчує право на пільгу.

Якщо фізична особа має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання / зміну земельних ділянок для застосування пільги разом із документом, що посвідчує право на пільгу.

Також, якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку / земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.

Водночас зазначаємо, що від сплати податку звільняються фізичні особи (у тому числі і ті, що не відносяться до пільгової категорії) на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду, користування на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) платнику єдиного податку четвертої групи.

Подавати заяви фізичні особи можуть письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку, скориставшись Електронним кабінетом платника, а також через мобільний застосунок «Моя податкова», створеного на цифрових платформах iOS та Android.

Документом, що посвідчує право на пільгу є, зокрема, але не виключно, посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1 – 3 категорія), посвідчення особи, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», договір оренди землі, користування на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису), укладений з платником єдиного податку четвертої групи, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

 

 

Маєте в планах використовувати податкові документи за кордоном: як пройти процедуру проставлення апостиля

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає увагу.

Якщо ви готуєте документи, видані ДПС або її територіальними органами, для використання в інших країнах, вони мають пройти процедуру проставлення апостиля.

Що необхідно для отримання послуги?

Заявнику необхідно подати:

- оригінал документа (або його копію, засвідчену в установленому порядку), на якому проставляється апостиль;

- заяву від особи, яка подає документи;

- документ про оплату послуги з проставлення апостиля (або документ/його завірену копію, що підтверджує право на звільнення від сплати).

За яких підстав може бути відмовлено у проставленні апостиля?

Невідповідність формі: документ не відповідає зразку або формі, встановленому на дату його видачі, або у ньому бракує обов’язкових реквізитів;

неналежний зовнішній вигляд: документ пошкоджений (текст неможливо прочитати), написаний олівцем, отриманий факсом або містить виправлення та дописки;

відсутність повноважень: якщо документ не належить до тих, на які ДПС має право ставити апостиль;

технічні проблеми: неможливо отримати зразки підписів, відбитків печаток тощо;

- сумніви у достовірності: документ викликає підозру щодо підробки, підпис чи печатка не відповідають наявним зразкам, документ не відповідає вимогам щодо його оформлення та/або видачі. 

На яких документах апостиль не проставляється?

Апостиль не проставляється на такі категорії документів:

оригінали та копії нормативно-правових актів;

роз’яснення та правові висновки щодо застосування нормативно-правових актів;

документи, що мають характер листування.

Яка вартість послуги?

Плата за надання послуги із проставлення апостиля складає три неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 грн). Реквізити для оплати знаходяться за посиланням: https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv (вкладення ДПС).

Важливо! Рекомендуємо перевіряти стан та зміст документів перед поданням, щоб уникнути відмов та зекономити свій час. 

Довідково:

Правила проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджені спільним наказом Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України від 17.03.2023 № 125/209/293/139/999/5.

 

 

Податок на нерухоме майно: яка нерухомість відноситься до об’єктів нежитлової нерухомості?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

До об’єктів нежитлової нерухомості відносяться:

а) будівлі готельні – готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

б) будівлі офісні – будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

в) будівлі торговельні – торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

г) гаражі – гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

ґ) будівлі промислові та склади;

д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

е) господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

є) інші будівлі.

Довідково: п.п. 14.1.1291 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.

 

 

Оподаткування спадщини (подарунку), отриманих фізичною особою – резидентом від фізичної особи – нерезидента

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Вартість будь-якого об’єкта спадщини (подарунку), що успадковуються, зокрема спадкоємцем від спадкодавця – нерезидента оподатковується за ставкою податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п. п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).

Пунктом 174.3 ст. 173 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) ПДФО до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, спадкоємцем зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи, крім, зокрема спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, а також інших спадкоємців – резидентів, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

Нагадуємо, що ставка ПДФО становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених пунктами 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).

Довідково: ПКУ – Податковий кодекс України.

 

 

Про пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що ПКУ передбачено зменшення бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок):

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири / квартир та житлового будинку / будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Надано право сільським, селищним, міським радам встановлювати пільги з Податку, що сплачується на відповідній території:

з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями);

з об’єктів нежитлової нерухомості, що розташовані на території індустріального парку та перебувають у власності учасників індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних парків.

Крім того, cільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право звільняти від сплати Податку на період дії воєнного стану на території України по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, у частині об’єктів житлової / нежитлової нерухомості, які внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання / використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту.

Встановлено звільнення від сплати Податку, для резидентів Дефенс Сіті (крім платників податку, які одночасно мають статус резидента Дія Сіті), яке поширюється на:

1) об’єкти нерухомості, розташовані на території обраного для релокації населеного пункту, за умови що такі об’єкти нерухомості не здаються в оренду, лізинг, позичку (крім працівників резидента Дефенс Сіті) та використовуються у господарській діяльності резидентів Дефенс Сіті та/або для проживання їх працівників;

2) будівлі промисловості, віднесені до класу «Промислові та складські будівлі» (код 125) Класифікатора будівель і споруд НК 018:2023, які на період релокації резидентів Дефенс Сіті не використовуються за призначенням у їхній господарській діяльності та не здаються в оренду, лізинг, позичку.

Докладніше – за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43574

Довідково: ПКУ – Податковий кодекс України.

 

 

Про надання третім особам інформації стосовно суб’єктів господарювання та фізичних осіб

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує.

Контролюючі органи згідно з чинним законодавством можуть надавати інформацію про платників податків третім особам лише у межах та у спосіб, передбачений законами України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», а також Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Згідно з нормами ПКУ посадові особи контролюючих органів зобов’язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.

Не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних надання контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування звітності у розрізі платників податків протягом 20 днів з моменту отримання ним запиту.

Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з Законом України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Детальніше – за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39755

 

 

Е-повідомлення: як швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.

Сервіс ДПС «Е-повідомлення» оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску.

Як це працює?

Якщо платник випадково здійснив платіж не за тими реквізитами, на наступний банківський день він отримує у приватній частині Електронного кабінету електронне інформаційне повідомлення (форма J/F14900) з реквізитами такої платіжної інструкції.

Це повідомлення знаходиться у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення».

Одночасно в Електронному кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.

Е-повідомлення – це допомога швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції та уникнути нарахування штрафних (фінансових) санкцій та пені.

 

 

Для роботодавців запроваджено нову форму Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю

З 1 жовтня 2026 року роботодавці подаватимуть новий Звіт про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю. Звіти за І – ІІІ квартали 2026 року необхідно подати не пізніше 9 листопада 2026 року. Якщо визначено суми внеску – сплатити до 19 листопада.

Нову форму Звіту затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25 серпня 2026 року № 453, який набрав чинності 25 вересня 2026 року. Документ визначає порядок звітування платників у період, коли адміністрування внеску здійснюють податкові органи.

Хто має подавати Звіт?

Звіт подають роботодавці та платники внеску.

Роботодавцями вважаються юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, фізичні особи – підприємці, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту), контракту на проходження службу або на інших умовах, передбачених законодавством, крім цивільно-правових договорів, та несуть відповідальність за підприємство та/або установу для цілей Закону № 875.

Платниками внеску є роботодавці, у яких середньооблікова кількість штатних працівників у календарному кварталі становить 8 і більше осіб та які у цьому кварталі не виконали норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Куди та коли подавати?

Звіт подається до податкового органу за основним місцем обліку протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Водночас для Звітів за звітні періоди 2026 року встановлено перехідний порядок. Оскільки наказ № 453 набрав чинності 25 вересня, а форму введено в дію з 1 жовтня 2026 року, Звіти за І – ІІІ квартали 2026 року потрібно подати не пізніше 9 листопада 2026 року.

Якщо за цими Звітами визначено суму внеску до сплати, її необхідно перерахувати не пізніше 19 листопада 2026 року.

Як подати Звіт?

Передбачено два способи:

- в електронній формі – засобами електронного зв’язку. Для цього використовується форма J/F0500701: J – для юридичних осіб, F – для фізичних осіб;

- на папері – особисто або поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення до податкового органу за місцем обліку. При надсиланні поштою відправлення потрібно здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до завершення граничного строку подання. 

На що звернути увагу при заповненні?

Для роботодавців, які подають Звіт без нарахування внеску, окремі рядки форми не заповнюються: у разі подання в електронній формі вони залишаються порожніми, а в паперовій – у них проставляються прочерки.

Платники внеску заповнюють відповідні розділи Звіту на загальних підставах.

Окрему увагу під час розрахунку внеску слід звернути на період дії воєнного стану. Закон № 4219-IX передбачає пільговий розмір внеску – 50 відсотків від розрахованої суми на період від початку дії воєнного стану і до останнього дня останнього місяця кварталу, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.

Детальні роз’яснення щодо заповнення окремих рядків Звіту, застосування формул та приклади розрахунку внеску ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/1053827.html.

 

 

Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі

Потребуєте детальних роз’яснень законодавства?

Необхідно оперативно вирішити нагальні питання податкової сфери?

Маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою?

Звертайтесь на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку dp.ikc@tax.gov.ua.

 

 

Сервіс «Пульс» Державної податкової служби України

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних та юридичних осіб (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1 

Наберіть номери телефонів 0 500 501 007, 0 770 501 007, 0 730 501 007 та 0 800 501 007.

Крок 2 

Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п'ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1.

Крок 3 

Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Також Інформацію можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внеску, що надходять електронною поштою.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux