ПОЛОЖЕННЯ
про відділ «Центр надання адміністративних послуг
Піщанської сільської ради
(нова редакція)
1. Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Піщанської сільської ради (далі Центр) утворено як виконавчий орган сільської ради з метою забезпечення надання адміністративних послуг.
2. Вибір місця розташування Центру, його територіальних підрозділів здійснюється в межах території сільської територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги».
3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративні послуги», «Про звернення громадян», «Про захист персональних даних», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про службу в органах місцевого самоврядування», актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями Черкаської селищної ради (Ради), розпорядженнями селищного голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
4. Основними завданнями Центру є:
а) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
б) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
в) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг у Центрі;
г) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги», визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
д) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу;
е) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до закону, тобто офіційне визнання і підтвердження фактів набуття, змін або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
є) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, тобто офіційне визнання шляхом засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, набуття або позбавлення статусу підприємця фізичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про юридичну та фізичну особу – підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій відповідно до закону;
ж) реалізація повноважень з питань декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб, зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) фізичних осіб, формування та ведення реєстру територіальної громади;
з) організація надання суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру;
и) проведення державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до закону;
і) здійснення інших повноважень на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.
5. З метою забезпечення зручних і доступних умов отримання послуг за рішенням Ради створені територіальні підрозділи ЦНАП, які надають адміністративні послуги відповідно до затвердженого Радою переліку адміністративних послуг (Перелік).
6. Центр забезпечує надання адміністративних послуг адміністраторами, спеціалістами, у тому числі шляхом їх взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.
На підставі узгоджених рішень Ради та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через Центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у Центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.
Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у Центрі, встановлених органом, що прийняв рішення про утворення центру.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр та його територіальні підрозділи визначається Радою та включає адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є Рада, а також адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги».
До адміністративних послуг також прирівнюються надання витягів і виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
7. У Центрі за рішенням Ради також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, що мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
8. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється Радою, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.
Не відносяться до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
9. У приміщенні, де розміщується Центр, за рішенням Ради, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.
У Центрі, за рішенням Ради, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
10. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
За рішенням Ради можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).
Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.
11. Центр має наступну структуру: начальник відділу, адміністратори, державні реєстратори, спеціалісти (у відповідності до штатного розкладу). Завдання, права та відповідальність працівників відділу визначаються відповідно до законодавства, цим Положенням та у посадових інструкціях.
12. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора або у випадках, передбачених законодавством, – до представника суб’єкта надання адміністративних послуг.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центр адміністратори, та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.
13. Керівником Центру є начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням сільського голови в установленому законодавством порядку.
13.1. Основними завданнями начальника відділу є:
а) здійснення керівництва діяльністю Центру, розподіл обов'язків між працівниками та визначення сфер їх відповідальності;
б) організація діяльності Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, визначення шляхів удосконалення й підвищення ефективності роботи Центру;
в) представлення Центру у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями;
г) координація діяльності всіх працівників Центру та посадових осіб, що залучаються до його роботи, контроль якості та своєчасності виконання ними обов’язків;
д) організація інформаційного забезпечення роботи Центру, роботи із засобами масової інформації, визначення змісту та часу проведення інформаційних заходів;
е) сприяння створенню належних умов праці у Центрі, внесення пропозицій сільському голові та Раді щодо матеріально-технічного забезпечення Центру;
є) забезпечення визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
ж) організація та контроль виконання у Центрі Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, рішень Ради та її виконавчого комітету, розпоряджень місцевого голови;
з) розгляд скарг на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;
и) може здійснювати функції державного реєстратора та адміністратора Центру;
і) несення персональної відповідальності за невиконання або неналежне виконання покладених на Центр завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової/службової дисципліни;
й) планування роботи Центру, подання пропозицій до перспективних і поточних планів роботи селищному голові;
к) розроблення Положення про Центр, посадових інструкцій працівників, у разі потреби – змін і доповнень до зазначених документів, подання їх на затвердження в установленому порядку;
л) звітування про проведену роботу Центру у визначеному порядку;
м) виконання інших повноважень, визначених актами законодавства та Положенням про Центр, посадовою інструкцією, що затверджується місцевим головою.
13.2. Начальник Центру має електронний цифровий підпис.
14. Адміністратори призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням сільського голови в установленому законом порядку.
14.1. Адміністратор та інші особи, на яких покладені повноваження адміністратора (а саме: начальник відділу, державні реєстратори та спеціалісти) мають особисту печатку (штамп) із зазначенням порядкового номера печатки (штампа) та найменування центру надання адміністративних послуг.
Адміністратор має електронний цифровий підпис.
14.2. Основними завданнями адміністратора є:
а) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг, які можна отримати в Центрі;
б) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних»;
д) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
е) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;
є) надання адміністративних послуг згідно Переліку;
з) складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
и) розгляд справи про адміністративні правопорушення та накладення стягнення;
і) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування;
ї) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
14.3. Адміністратор має право:
а) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
г) посвідчувати власним підписом і печаткою (штампом) довідки, копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів із реєстрів і баз даних, необхідних для надання адміністративної послуги;
д) вносити начальникові відділу пропозиції щодо покращення ефективності роботи Центру.
15. Державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням сільського голови в установленому законодавством порядку.
15.1. Державний реєстратор має печатку та електронний цифровий підпис.
15.2. Основними завданнями державного реєстратора є:
а) забезпечення прийому та видачі документів, пов’язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців;
б) забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
в) здійснення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців відповідно до законодавства;
г) внесення змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу-підприємця відповідно до закону;
е) здійснення повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
є) здійснення інших повноважень, визначених цим Положенням та посадовою інструкцією, що затверджується сільським головою, відповідно до законодавства.
16. Спеціалісти призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням сільського голови в установленому законом порядку.
16.1. Спеціаліст має електронний цифровий підпис, а також у разі покладених на нього завдань (з обов’язковим зазначенням їх у посадовій інструкції) може мати печатку.
16.2. Основними завданнями спеціаліста є:
а) виконання функцій адміністратора;
б) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг, які можна отримати в Центрі;
в) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних»;
е) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
є) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;
ж) надання адміністративних послуг згідно Переліку;
и) складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
і) розгляд справи про адміністративні правопорушення та накладення стягнення;
ї) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування;
й) посвідчувати власним підписом і печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів із реєстрів і баз даних, необхідних для надання адміністративної послуги;
к) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
16.3. Спеціаліст має право:
а) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
г) посвідчувати власним підписом і печаткою (штампом) довідки, копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів із реєстрів і баз даних, необхідних для надання адміністративної послуги;
д) вносити начальникові відділу пропозиції щодо покращення ефективності роботи Центру.
17. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
18. Час прийому суб’єктів звернень визначається Радою і є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр.
Час прийому суб’єктів звернень у Центрі становить не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день без перерви на обід і є обов’язковим для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр.
За рішенням Ради, час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
У територіальних підрозділах Центру час прийому суб’єктів звернень визначається Радою.
19. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.
Секретар сільської ради Тетяна ФОМЕНКО